masa itu ibarat pedang..


Get your own Digital Clock

Saturday, October 5, 2013

Alhamdulillah

syukur padamu ya rabb atas segala ujian dan dugaan yang engkau
hamba percaya di setiap kesulitan yang hamba hadapi ada kesenangan
mungkin engkau cuma menguji sekuat mana iman ku dan mungkin engkau cuma menguji 
betapa aku mengingatimu ya Allah. hamba sedar cinta pada manusia tak seindah cintamu
hamba sedar cinta ini mainan hidup.maafkan daku ya rabb kerna menyintai orang yang salah.
dah berkali aku mencuba cari redhamu tp masih belum ku temui.
ya rabb andai ini hukuman bagiku.hapuskanlah segala dosaku.
jika ini yang kau berikan padaku.aku redha,aku terima kerana aku penah tersilap langkah.
dan aku terlalu banyak dosa padamu.ya rabb jika hati in tak tenang.kau damaikanlah 
hati ini dengan ketentuanmu.aku mencuba untuk menenangkan hatiku.
tp aku tak mampu ya rabb.aku hamba yang lemah.aku tak mampu menahan tangisan ini.
jika luka di hati ini sukar dirawat.aku akan cuba bawak diri ke mana yang aku suka jika 
itu jalan yang terbaik.sungguh ya rabb,hamba tak sanggup ada perasaan lagi.
hamba tak sanggup menghabiskan sisa hidup hamba untuk mngejar cinta dunia.
ya rabb,andai itu takdirnya..hamba rela bersendirian menuju redha dan syurgamu.
jangan lah ada mnusia yang ambil tahu tentang diri ku lagi jika aku mmg ditakdirkn sendirian.
yang daku ada cuma engkau ya rabb,rasul yang engkau kasihi dan ibu bapaku.
jika mereka ini sahaja untuk ku.aku terima dengan rela hati.
tiada siapa yang tahu apa tersirat di hati pun tak mengapa.cukuplah dahulu hamba jahil.
tak semua yang lalu akan berulang.tak semua yang jahat akan berterusan jahat.
selagi hamba kuat untuk berhijrah ke jalanmu.kau tuntunilah daku.jangan biarkan daku terpesong sedikit pun dari landasanmu.daku hanya hamba biasa yang mengharap pendamping yang setia
kerana Allah.. :'(

2 comments:

  1. ye..mmg tk semua yang kita inginkan akan kita dapat.tp kalau kita berusaha,doa,dan berserah..kita mampu dapat apa yang kita nak..kalau Allah redha semuanya jadi je..meskipun ada halangan dan dugaan..hati manusia tk boleh dipaksa..tp cuma Allah yang mampu buka pintu hatinya tuk mnerima sesuatu..yup tgh menuju kejayaan..kalo kejayaan tu dapat ikram capai bermakna inshaAllah impian itu juga akn ikram capai..

    ReplyDelete