masa itu ibarat pedang..


Get your own Digital Clock

Thursday, February 27, 2014

kehilangan mengajar erti kekuatan

Allahu..terasa berat untuk kehilangan orang yang sentiasa ada tika kita susah dan senang tapi apakan daya jika itu takdir yang telah Allah aturkan. redha dengan apa jua sekalipun..bila difikirkan balik mungkin terlalu banyak silap kita pada manusia sampaikan boleh jadi begini rupa..setiap ujian yang ku tempuh sangat dasyat sehinggakan aku hampir berputus asa.tapi ku gagahkan hati ini dan terus bersabar atas segala yang berlaku..meskipun tiada manusia yang bisa memahami apa yang terbuku di hati..namun ku tahu,Allah memahami setiap hati-hati kita..ramai orang yang memandang buruk terhadap aku..katanya aku ni pura pura baik tapi aku sebenarnya jahat..aku akui semua kata-kata itu sbb memang itu lah aku..oleh kerana jahat itu lah aku cuba diamkan diri..bukan untuk belagak baik tp nak muhasabah diri aku..aku nak belajar dari kesilapan bukan kesilapan tu yang mengajar aku..semakin lama aku rasa kehilangan atau mungkin esok atau lusa khabar berita pun aku tak dengar..tapi takpa lah..setiap orang ade cara sendiri dan setiap orang berhak memilih kwnnya..mungkin orang mcm aku ni takde orang nak kawan..aku sedar aku siapa dan aku tahu aku di tahap yang mana..aku patot ubah cara hidup aku..aku nak jadi mcm yang lain..yg sentiasa senyum walaupun ditimpa musibah dan ujian..aku nak sangat jadi macam uh..moga Allah permudahkan..kita tak boleh menduga apa yang Allah ingin beri sedangkan disebalik hujan yang basah pun Allah sediakan pelangi..mungkin ada hikmah dan mungkin dah tawar hati nak berkawan dengan aku..wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment